5. 3. 2013

24. PEPOUŠovo vlnobití III.: Knihy, časopisy, články (pro žáky i učitele) - inspirace nebo nuda?

Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.


Téma: Knihy, časopisy, články (pro žáky i učitele) - inspirace nebo nuda? 
Následuje textový přepis diskuze...




Jaké časopisy odebíráte jako škola pro učitele? Víte o nějakých, které byste odebírat chtěli? Odebíráte nějaký odborný časopis vy osobně? 24 komentářů

Hana Pilařová11. 3. 2013 (upraveno)
ve škole .. 100+1, Časostroj, Vítaný host, ABC, Zahrádkář, ... mám dojem, že ještě pár dalších titulů?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
Ve škole jsme odebírali Moderní vyučování, ale myslím, že už je zrušeno. Odebírají se spíš takové populárně naučné časopisy (myslím, že National Geographic).

Sama odebírám Psychologii DNES.?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Odebíráme toho mnoho: GEO, Živou historii, Moderní vyučování, Počítač pro každého, ABC, Školství, občas Učitelské noviny...?

Hana Pilařová11. 3. 2013
školství a Učitelské noviny též :)?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
+Bohuslav Hora Učitelské noviny se platí? Myslela jsem, že je rozesílka zdarma...?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
No tak to zapomeň. :D +Pavlína Hublová ?

Ludmila Kovaříková11. 3. 2013
Moc časopisů ne. Kritické listy, něco pro preventistu a něco do čj. (Český jazyk a literatura)?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
No jo, Kritické listy nám chodí taky. :) Bereme toho víc, ale kdo si ten slovním má pamatovat.?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
Aha. Tak to v tom případě jsme také odebírali UN.?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
Kdo navrhuje, co se bude odebírat? Jak často revidujete seznamy odebíraných časopisů?
Předpokládám, že schvaluje vedení, takže na to není třeba se ptát.?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Navrhujeme, rozhoduje se v ředitelně podle peněz, pokud toho je mnoho, tak se ptáme, jestli je to ještě nutné, pokud ano, tak na to peníze někde najdeme. Ale občas se některé předplatné neobnoví a nikdo se po časopisu ani neshání - je jasné, že už není třeba. Když se přihlásí, objedná se znovu. :)?

Jitka Rambousková11. 3. 2013
Nějaká ABC, NG, něco pro přírodopis, o 1. stupni nemám přehled. A zrušila jsem počítačové časopisy - stejně byly jenom pro mne a už jsem je nečetla.?

Hana Pilařová11. 3. 2013
myslím, že tak dva roky zpátky se udělala velká revize potřebnosti a něco se zrušilo a něco objednalo ... konzultujeme s učiteli a snažíme se vyhovět požadavkům?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
Chodí učitelé sami s žádostí o odebírání časopisu nebo se jedná o výzvu na začátku/konci roku??

Hana Pilařová11. 3. 2013
že chtějí Časostroj a Čtyřlístek do školní knihovny přišli sami :)?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Když je něco nového nebo potřebného, tak přijdou sami.?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
+Hana Pilařová Čtyřlístek? je to pořád ten komiks s Pinďou a Fifinkou? Nebo to je něco jiného??

Hana Pilařová11. 3. 2013
Pořád :)?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
No jo, pořád ten komiks, Vojta byl v sobotu dokonce na filmu - hraném. :D?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
+Hana Pilařová Tak to nějak nevím, o bych s tím v hodinách dělala...?

Hana Pilařová11. 3. 2013
po sobotním "sdílení_iSNU" plánuju s dětmi totéž :)?

Hana Pilařová11. 3. 2013
+Pavlína Hublová půjčují si děti :)?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Si občas půjčím i já. Teď mám půjčený komiks, který vznikl v Husitském muzeu v Táboře - Husité. :) Asi budeme komiksovat, to zase bude opovržení. :D?

Hana Pilařová11. 3. 2013
ad Husité ... aktuálně rozesílaný katalog Albatrosu pro Klub malých čtenářů .. zaujalo mě tam docela dost knížek :) (třeba ta z aktulní "nabídky" na Portále :) )?



Práce s časopisy většinou spadá do hodin češtiny. Nebo máte jiné zkušenosti? 16 komentářů

Hana Pilařová11. 3. 2013
myslím, že se dá práce s časopisy zahrnout skoro všude :)?

Jana Zárubová11. 3. 2013
Ve fyzice je používáme. 21. století, ABC?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
Na 1. stupni je to napříč předměty.
Když jsem měla druháky (to už je hodně dávno) odebírali jsme Mateřídoušku - během měsíce jsme zvládli přečíst všechny texty, vyluštit křížovky, někdy i poskládat obrázky.

S prvňáky jsem před 5 lety odebírala Pastelku. Obrázky, skládačky, grafomotorika, předčítání. Co jsme nestihli my, zvládla pak družina.

Ale obecně si myslím, že už na časopisy nejsou peníze - tedy tak, aby měl každý svůj výtisk. A s jedním výtiskem na třídu moc parády nenaděláme.?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Pracuju s nimi i v dějepisu - vyberu atraktivní článek, vybíráme zajímavé věci, zpracováváme prezentaci, každý pak prezentuje, mám většinou 4 články - 4 skupiny. Když prezentaci vyrobí, tak pak si sednou a diskutujou, co a jak, vyberou nejlepší, doupraví  a pak se prezentuje všem.?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
+Bohuslav Hora Kolik výtisků máš pro třídu??

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Jeden. :D Kopíruju to, ale nikde to na mě neříkejte. :D?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Každou práci s textem si kopíruju z časopisu. Jak jinak to mám udělat? :)?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
Podmínkou použití časopisu ve výuce je mít vhodný výtisk, správný počet ukázek/textů a nápad, jak článek využít. Stojí tahle práce navíc za námahu? Co nového přinese do vaší hodiny??

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Za námahu to stojí, hned je to zajímavější, není to suchý dějepis, učíme se vyhledat info, porozumět textu, občas se mi nepodaří dokopírovat - tak jak to mohlo skončit? Jsou to hodiny dost zajímavé i pro mě. :)?

Jana Zárubová11. 3. 2013
Určitě to stojí za to. Zase děláme něco jiného, jinak, děti to chytí a navíc se učí pracovat s normálním textem, nepřežvýkaným :-)?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
No jasně, potřebujeme náměty odjinud, jinak bychom jim sdělovali jen nějaké návody, oni potřebují příklady, jak to využít a na nich pracovat. ?

Jana Zárubová11. 3. 2013
Tedy v úvodu je, že práce s časopisy spadá do hodin češtiny, ale nevím, jestli u nás nějaký časopis žáci v češtině vůbec viděli. Tedy myslím na druhém stupni. Na prvním určitě ano :)?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
Když učitele hodina baví je větší pravděpodobnost, že bude bavit i žáky. Tedy pokud učitel nemá ve zvláštní oblibě testy, písemky a přepisování textů z učebnice :D?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
:D Hnutí opisovačů učebnic? :D?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
+Jana Zárubová Máš pravdu, nakonec o práci s časopisy v ČJ nepadlo skoro ani slovo. Asi to není tak úplně pravda :)
Rozsekali jsme další mýtus!?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Jsem sice češtinář, ale už to dlouho nepraktikuju. :D?



Představte si, že byste měli možnost odebírat pro celou třídu nějaký časopis. Jaký by to byl a jak byste s ním pracovali? 18 komentářů

Pavlína Hublová11. 3. 2013
Odebírali jsme Pastelku v 1. třídě - píšu o tom jinde.

Ale líbilo by se mi odebírat ve 4. a 5. třídě Živou historii. Jsou tam moc pěkné články a hlavně obrázky. Inspirovala bych se Zuzanou Loubet del Bayle a mnohem víc bych využívala obrázky k výuce.
Děti by si pak obrázky lepili do sešitů. To by byly krásné sešity!!?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Mě z Živé historie baví ty dokumenty. Některé z nich mi dělají kulisu ve třídě a učíme se z nich.?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
+Bohuslav Hora Souhlas. Ty přílohy jsou fantastické. Bylo mi líto je dávat do třídy, tak je mám uložené ve složce :)
Chyba, vím.?

Hana Pilařová11. 3. 2013
já bych chtěla učit dějepiiiiis .)?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Mám je zarámované, však jsi je viděla v mojí dějepisné učebně, ještě se jim nic nestalo.?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
+Hana Pilařová Co ti brání v pousmání. :)?

Hana Pilařová11. 3. 2013
nedostatek matikářů a informatiků ve škole?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
+Hana Pilařová Vlastivěda byla skvělá, taky mě moc bavila.?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Tak to naroubuj při informatice - budeme dělat komiks na téma českých pověstí...?

Jana Zárubová11. 3. 2013
Myslím, že je to naopak výhoda informatiky. Vlastně můžeme nakouknout kamkoli. Do přírodopisu, dějepisu, angličtiny...kam se nám zachce...?

Hana Pilařová11. 3. 2013
nakukuju .. ale ta systematičnost mi chybí ... ukážu dětem cestu, dávám jim nástroje .. ale pak je po nich nikdo nechce?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
No jasně, si myslím, že tam jde naroubovat cokoliv. A ještě to bude k užitku v ostatních hodinách.?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
No jo, ale aspoň mají ukázku, že by to šlo jinak, oni si pak mnohdy o to řeknou. :)?

Jana Zárubová11. 3. 2013
+Hana Pilařová pravda to mi taky trochu vadí...naučíme se dělat časové osy...ale nikde je nevyužijí a přitom by to tak krásně šlo...?

Jitka Rambousková11. 3. 2013
+Hana Pilařová Přesně! Jenom Prezi vzali kolegové na milost. To jsme přes děti zaútočila frontálně ve spoustě tříd, tak si zvykli.?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
U nás zatím prezentace v PowerPointu a začíná se pozvolna s Docs.?

Jana Zárubová11. 3. 2013
Je pravda, že se něco přes děti nakonec protlačí... třeba Google prezentace...ale připadám si trochu jako partyzán...:)))?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
S dřevěnou puškou, to znám, se cítím stejně, stejně jednou dostanu přes držku. :D?



Doplňujete pravidelně školní/domácí knihovnu o odbornou literaturu pro učitele? Jakou poslední knihu jste takto pořídili? 21 komentářů

Hana Pilařová11. 3. 2013
Myslím, že naše učitelská knihovna by nějaké doplnění a modernizaci snesla?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Pořád modernizujeme, jen přijde katalog třeba z Portálu, už se hledají vhodné kousky. :)?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
+Hana Pilařová Myslíš, že se toho chopí někdo ze sboru, když se o tom zmíníš na poradě??

Hana Pilařová11. 3. 2013
tak ona je otázka, zda a co nového by kolegové četli, uvítali, studovali ...

Loni proběhla akce stěhování a úprava žákovské knihovny, podobná akce by měla proběhnout letos s učitelskou .. myslím, že moc toho pak nezůstane?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Tak na tuhle odpověď jsem zvědav. :D?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
:)?

Hana Pilařová11. 3. 2013
už jsme o tom mluvili, jen je třeba čas letních prázdnin?

Ludmila Kovaříková11. 3. 2013
Dlouho jsem nekupovala nové knihy do učitelské knihovny ze dvou důvodů:
1. Nikdo je nečte kromě mě.
2. Nejsou peníze.
Takže si je kupuji jen sama pro sebe.?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
+Ludmila Kovaříková Bez proplácení školou?

Většinou jsem to dělala tak, že jsem si knihu koupila i s paragonem, a když jsem usoudila, že ji nutně nepotřebuji mít doma, napsala jsem žádanku, jestli knihu mohou koupit. Pak jsem dala paragon.
procházelo mi to :D?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Peníze se vždycky nějaké najdou.?

Ludmila Kovaříková11. 3. 2013 (upraveno)
+Pavlína Hublová  Já už jsem taková praštěná. :-)?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Jsme dvá.?

Pavlína Hublová11. 3. 2013 (upraveno)
+Ludmila Kovaříková To mi povídej. Procházka kolem knihkupectví mi vždy řádně provětrá peněženku :D
A když nic nekoupím, jsem na sebe obzvlášť pyšná, že jsem ušetřila.?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Tyhle obchody patří na seznam zakázaných. :D Vyrážím v pátek. :D?

Ludmila Kovaříková11. 3. 2013
Mohli by více začít vydávat e-knihy. Bylo by jednodušší je skladovat. Ale tak daleko ještě školství nedospělo.?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Nedávno jsem položil otázku, jestli jako ty čtečky, reakce byla dost chladná. :D Tak ještě počkáme, uvidíme, třeba se dočkáme, dotaz položím znovu. :D?

Ludmila Kovaříková11. 3. 2013
Mám dovoleno koupit dvě. :-)?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
No prosim, otázka je, jestli se budou používat, nebo se na ně bude prášit. :)?

Hana Pilařová11. 3. 2013
my ty dvě máme .. ale zatím je nikdo nepoužil?

Ludmila Kovaříková11. 3. 2013
Uvidíme. Stejně to vypadá až na podzim.?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
+Hana Pilařová :D?



Kolik času věnujete/věnují vaši kolegové studiu z odborných knih a časopisů? Není to už v dnešní internetové době přežitek? 18 komentářů

Hana Pilařová11. 3. 2013
osobně - knížky i časopisy nárazově
u kolegů nedokážu odhadnout, ale krom studujících nikdo známky studia nevykazuje?

Ludmila Kovaříková11. 3. 2013
Z učitelské knihovny si nikdo nic nepůjčuje. Předpokládám ale, že mají své předmětové časopisy. (Odpovídám nepřímo.)?

Jana Zárubová11. 3. 2013
Přiznám se, že v mnohem větší míře používám internet.?

Jitka Rambousková11. 3. 2013
Osobně moc netuším, co v ní je. Máme nějakou příruční ve sborovně - enycklopedie a nějaké odborné,ale nelákají mne. Vůbec mám s delší knihou v poslední době problém - asi jsme ta klipová generace :) Mládnu!?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Učitelskou knihovnu doplňujeme pravidelně o odborné knihy, občas se narazí na nějaký problém a knihy se hodí - třeba teď vyvstal problém, jak napsat slovní hodnocení a knihy byly v učitelské knihovně, takže se hodily. :)?

Jitka Rambousková11. 3. 2013
Ale vážně - myslím, že i když jen těkám po různých stránkách, těkám po vašich odkazech a těkám po Spomocníkovi, tak mám jakýs takýs rozhled. Neříkám, že hluboký, ale docela široký.
Moc nevěřím, že někdo ve škole tuší, co je to převrácená třída :)?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
Tak nějak stále považuju knihy za serióznější médium. Takže jsem si na dovolenou kromě oddechové literatury vezla ve stejné míře i odbornou literaturu.
Baví mě v knihovně objevovat zajímavé tituly.
Ale ne ve školní. Tam je stejně jen to, co jsem koupila, a pak přenechala škole :D?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
:D To bude nejspíš nějaký bo... ehm nepořádek ve třídě, neee? :D?

Ludmila Kovaříková11. 3. 2013
+Jitka Rambousková To máš pravdu, někdy ale člověk tyto informace načerpá v knihách a někdy na internetu. Obávám se, že na internetu ještě méně než v knihách.?

Jana Zárubová11. 3. 2013
No, myslím, že ono s odbornějšími knihami je docela problém. Právě v tom, že než nějaká taková kniha vyjde, už to většina aktivních lidí zná z internetu.?

Jitka Rambousková11. 3. 2013
To je ten důvod, proč jsem přestala odebírat počítačové časopisy - byly vlastně staré. Novinky jsem už znala z webu.?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
No občas upoutávky na novou elektroniku v Počítači pro každého jsou občas zajímavé návody. Tak chvíli to funguje, snažím se to vždycky překlopit v princip práce s SW.?

Jitka Rambousková11. 3. 2013
Navíc si myslím, že ty papírové fakt nebudou. Zvlášť u odborné literatury. je to drahé a zastarává.
Čichat můžu k Vančurovi, ale očichávat kompendium v Deplhi asi nikdo nebude :)?

Jana Zárubová11. 3. 2013
Ano +Jitka Rambousková počítačové literatury se to týká obzvlášť :-))?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
Zase - někdy je příjemné "pobrat všechno najednou" než složitě shánět drobeček po drobečku...?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
+Jitka Rambousková  :D :D :D Tak počítačové nemyslím, ale Velké dějiny zemí koruny české v kůži, to je pastva pro oči i noc a ruce. :)?

Jitka Rambousková11. 3. 2013
To je něco jiného. To je hodnota, co vydrží. Ale třeba odborná literatura pedagogická takovou trvalost nemá. Na některou je fakt papíru škoda, přečteš a odložíš.
Šetřte naše lesy :)?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
:D :D :D?



Kdy jste naposledy využili nějaký článek, který nepocházel z učebnice, ve výuce? Kde jste ho objevili a jak jste s ním pracovali? 26 komentářů

Ludmila Kovaříková11. 3. 2013
Před týdnem odstavce z Jiráskova Faustova domu (ke čten. strategii vytváření představ), skutečný návod na hru (popis pracovního postupu), zítra okopírovaná část Pravidel (metoda grafity-psaní poznámek do okrajů). Vždy hledám různé materiály vhodnější než je učebnice. (Ale učebnici využívám taky.)?

Pavlína Hublová11. 3. 2013 (upraveno)
+Ludmila Kovaříková Proč? Je to kvůli aktuálnosti textů, kvalitě nebo...?
Přeci si tím přiděláváš práci!?

Ludmila Kovaříková11. 3. 2013
Texty z učebnice mi prostě nevyhovují. Jsem zvyklá vymýšlet vlastní "akce" s textem.?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
Já jsem používala články kvůli aktuálnosti. Prostě, když bylo zemětřesení, tak bylo vhodnější pracovat s tímto textem než nicneříkajícím popisem v učebnici vlastivědy...?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Používám často, jak jen to situace dovolí, i když ve Frauzových učebnicích dějepisu jsou takové zajímavé výběry z historických dokumentů, že mi to zatím i nahrazuje články. :D Ale dlouho neodolám a ve skupině něco zadám.?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Nemusí všichni dělat stejnou práci. :)?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
Třeba co se aktuálnosti týče, tak musím hodně závidět zahraničním učitelům. K velké události (třeba olympiáda nebo tak něco) se okamžitě vyrojí spousta teoretických i praktických textů včetně pracovních listů a dalších podkladů (obrázky, plakáty apod.). To u nás nefunguje ani omylem :(?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Tak u nás si to zase umíme rychle vyrobit. Teda když chceme.?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
+Bohuslav Hora Umíme, ale nesdílíme. Tedy PEPOUŠové ano, ale mám pocit, že v zahraničí je to prostě větší vlna aktivity, když se něco aktuálního uděje... :(?

Jitka Rambousková11. 3. 2013
Vem si těch učitelských blogů! A u nás??

Ludmila Kovaříková11. 3. 2013
Čím to je? Přisuzuji to mnohaleté nutnosti mlčet a raději se neozývat.?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
+Jitka Rambousková Přesně!?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Taky nemám blog. :) Parazituju. :D?

Ludmila Kovaříková11. 3. 2013
+Bohuslav Hora Ty máš svoje stránky! Tam hážeš aspoň odkazy. :-) Tzn. něco tvoříš, přebíráš a sdílíš.?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Tak co já s tím teda udělám? :D?

Pavlína Hublová11. 3. 2013 (upraveno)
+Bohuslav Hora Občas písneš na GEG?
To jen aby ses necítil špatně.?

Jitka Rambousková11. 3. 2013
Taky obava - "oni se mi budou smát" a "vždyť dělám obyčejné věci, to každý zná a psát je to zbytečné"?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Tak to já zase takový výčitky nemám, páč si myslím, že moje literární schopnosti se projevů různě po okolí - parazituju různě. :D?

Ludmila Kovaříková11. 3. 2013
+Jitka Rambousková Naposledy jsem se setkala s výmluvou: on to někdo ukradne a prohlásí za svoje.?

Bohuslav Hora11. 3. 2013 (upraveno)
A nakonec se ukáže, že myšlenkovou mapu viděli na našich hodinách a jince moc ne. Tím se vracím k dnešnímu odpolednímu nástroji coggle.it, určitě zkuste jednoduchý, úderný a spolupráce jako když vyšije na jedné mapě a současně.?

Jitka Rambousková11. 3. 2013
Ty se stejně realizuješ veřejně, i když nemáš blog. Ale většina lidí mlčí.
Nebo  neumím blogy hledat? Hele, to by byla dobrá akce "Za učitele blogující" - teď nemyslím nás tady, ale zblbnout okolí?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Odkaz poslala +Jitka Rambousková .?

Jitka Rambousková11. 3. 2013
http://pinterest.com/jitkara/skola-school-blogy-do-matiky/
Tohle je jenom matika u mne na Pinterestu.?

Bohuslav Hora11. 3. 2013 (upraveno)
:D To je prima nápad, že bychom nějakou takovou aktivitu rozjeli. Správný učitel bloguje, nenoruje. :D?

Jitka Rambousková11. 3. 2013
+Ludmila Kovaříková No, proto s tím jdu na trh, ať to někdo použije a předělá ke své potřebě. Tak to aspoň vidím já a ještě mne to potěší :)?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
:D Taky občas říkám, jé, hele, to jsem dělal já, ono to ještě žije, tak to asi bylo dobrý. :D?



Považujete práci s knihami (kromě učebnic) a časopisy ve výuce za smysluplnou? Není lepší jednoduše kliknout a nabídnout text z internetu? 12 komentářů

Hana Pilařová11. 3. 2013
vzhledem k omezenosti současného osazenstva školy je třeba rozvíjet právě i práci s tištěnými zdroji .. aneb dnešní zkušenost kolegyně, kdy jí osmačka neúspěšně hledala význam slova Srdečný ve slovníku spisovné češtiny 15 minut?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
+Hana Pilařová Není to zbytečné? Myslím, že jsem tuhle zaslechla, jak je nesmyslné učit děti hledat v jízdním řádu - tedy tom papírovém...?

Jana Zárubová11. 3. 2013
Mám ve třídě knihovničku a občas něco vyhledáme, přečteme úryvek.?

Hana Pilařová11. 3. 2013
v duchu " můžu být blbá, ale musím si umět najít" to zbytečné není
zmíněná žákyně by ani vhodný dotaz do vyhledávače nedala
ono se ukázalo, že vlastně neumí používat abecedu?

Hana Pilařová11. 3. 2013
ad jízdní řády .. psal myslím někde pan Brdička ... ale nemyslím si, že by v naší horní dolní byli v dohledné době všichni stále online, aby si ten jídzní řád vyhledali na netu ... a na zastávce nepředpokládám jinou formu jízdního řádu ještě hodně dlouho :)?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Jízdní řády v papírové podobě asi ještě nějakou chvíli vydrží, takže ukázka, jak se v nich hledá se hodí. Ale kniha je kniha, a jak voní. K elektronice můžete čuchat jak chcete a nic, jako třeba teď Apokalypsa nebo E. A. Poe. :D Je to efektní, ale papír mám taky rád.?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
Potíž je trochu s tou dostupností... 25 výtisků je těžké sehnat. Ale v PC učebně nebo na tabletech se zobrazí online zdroj jedna báseň...?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Stačí si vytisknout pár jízdních řádů, nemusím mít asi celou tu knihu, a mám takový dojem, že to už ani v papíru pro veřejnost nevychází. :)?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
Hledáte články ve veřejných zdrojích (dnes potřebuji text o...) nebo si děláte zásoby zajímavých a ve správnou chvíli hrábnete do archivu??

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Mám i archiv a když je to už moc obehrané, hledám, tedy skoro vždycky hledám, někdy se vracím ke starému, jak to přijde. :)?

Jitka Rambousková11. 3. 2013
Něco mám, ale nakonec stejně většinou hledám, protože to už nebaví mne :)?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
A tak když mi to dalo dost práce, tak to i několikrát zopakuju, protože vím, že to je dobré a efektivní. Jinak hledám, hledám...?



Jaké zdroje na internetu využíváte, když hledáte nějaké nové zdroje textů do svého předmětu? Máte nějaké oblíbené webové stránky? 20 komentářů

Pavlína Hublová11. 3. 2013 (upraveno)
Mám moc ráda texty z +Český rozhlas . Jsou poměrně stručné, srozumitelně napsané, rozmanité a dobře se s nimi pracuje.?

Jitka Rambousková11. 3. 2013
Tam je skvělý materiál pro dějepis a taky mluvené slovo, ale to sem dnes nepatří.?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
+Jitka Rambousková Myslím, že tě nikdo peskovat nebude, když zmíníš... :)?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Proč? Já myslím, že patří, prostě někdy to líp řeknou za tebe v rozhlasu nebo je prima ukázka na youtube - tak si to pustíme nebo nandám odkazy do týdenního plánu, když chceš, pusť si, vzdělávej se doma, když tě to zaujalo.?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
Je také docela možné, že právě mluvené slovo nebo videoukázka bude motivovat k otevření celé knihy nebo přečtení celého článku...?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
No přesně. Co dětí si půjčilo Dějiny udatného českého národa díky ukázkám v dějepisu.?

Jitka Rambousková11. 3. 2013
http://www.rozhlas.cz/historie/portal/?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Nebo Toulky českou minulostí.?

Jitka Rambousková11. 3. 2013
Na ty je odkaz vpravo dole :)?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
:D :D :D No však si stahuju do svého přenosného disku. :D?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
Takže to máme Český rozhlas a Českou televizi. Ještě nějaký zdroj textů, který často využíváte??

Bohuslav Hora11. 3. 2013
A nešlo by to i bez textů - na youtube koukneme na nějakou ukázku - popište, co jste viděli, zapište si, co vás zaujalo, jak byste v téhle situaci pokračovali vy??

Pavlína Hublová11. 3. 2013
+Bohuslav Hora Ok - opravuji předchozí příspěvek ...Ještě nějaký zdroj, který často využíváte??

Jitka Rambousková11. 3. 2013
Neučím teď nic, co bych podepřela podobnými texty.
Šlo by to naroubovat na informatiku, ale když jsme dnes viděla, jak nebyly schopny kouknout na minutové video s návodem a seděly (holky) s ruka v klíně se slovy "Já nevím jak"  a čekaly, co bude. Tak nevím, jak by to dopadlo s pokyny na papíře.
PS. Kluci neměli problém ani jeden.?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Tak holky, pouštím ještě jednou. :D?

Jitka Rambousková11. 3. 2013
To už zvonilo.
Takže příští hodinu všechno ještě jednou, včetně práce, protože si tím pádem neuložily :)?

Jana Zárubová11. 3. 2013
A co si pouštěly??

Bohuslav Hora11. 3. 2013
:D :D :D Jo tak to znám, takže na začátku hodiny je upozornění na čas a uložení práce, kdo neuloží, jako by neodevzdal a hodnocení bude N - nesplněno. ?

Jitka Rambousková11. 3. 2013
Udělala jsem jim návod, jak uložit komiks ve Stripgenerátotu a jak ho dostat do Tackku, abych to nevykládala každému zvlášť. Tak na to koukly a zůstaly sedět jak kvočny.?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
No já měl teď dvě příhody s Tackkem, který expiroval před referátem. Byla to legrace, práce s chybou, no, tak si vezmi tu papírovou podobu referátu a budeme improvizovat, ještě že je tolika DUMů kolem nás. :D



Kdybyste mohli vydávat časopis/vést webový portál, aby vyhovoval přesně vašim požadavkům, co všechno by nabízel? 14 komentářů

Pavlína Hublová11. 3. 2013
VŠECHNO!
Ne vážně. Díky RSS a sociálním sítím si ten portál/online časopis vlastně vytvářím. Takže bych chtěla:
- nápady na nové aplikace/free software a jejich využití
- co se děje nového na školách v ČR i ve světě
- něco psychologie, pedagogiky a didaktiky
- směs rychlých nápadů kolegů z 1. stupně s odkazy, obrázky...?

Jitka Rambousková11. 3. 2013
To by byl óbr portál :) Ale kdo by to psal? ?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Webové stránky školy vedu a je tam přesně to, co musí obsahovat, i tak jak si to představuju, a jsou tam i věci, které mě baví - třeba Inspirace. A to mám ještě další nerealizované nápady. :)?

Ludmila Kovaříková11. 3. 2013
Konkrétní a přehledné a vyčerpávají kroky k rozvíjení čt. gramotnosti. Snažím se o to, ale práce mě převálcuje.?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
Tato otázka byla tak trochu o snění - takže neuvažujte, KDO to nahustí, ale spíš CO byste tam chtěli mít :)?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Když je myšlenka, tak je mi jedno, že to tam dávám já, když je přísun materiálu, není problém.?

Jitka Rambousková11. 3. 2013
A víš, že nevím?
Odkazy? Je jich spousta sbírek a každému vyhovuje jiné uspořádání, nevím, zda bych chtěla další.
Náměty do hodin? Materiály do hodin? Dnes je jich víc, než stihnu použít.?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Horší je, když si musíš o materiál říkat. To mě nebaví.?

Jitka Rambousková11. 3. 2013
Inspiraci - tu bych chtěla, nemusím dostat dotažené přípravy. Nápady a nakopnutí. To bych chtěla.
Ta pedagogická teorie a ukázky budoucnosti - to taky, ale v lidštině, bez odkazů, že to řekl nějaký pán s fousama a že to tak bude.?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
:D?

Jana Zárubová11. 3. 2013
Mám to asi tak...i kdyby existoval portál nebo časopis, jak o něm píše Pavlína...asi bych si stejně hledala ještě někde.. něco...
Mám to asi jako s učebnicemi, měli se vybrat nové na matiku...žádná se mi nelíbí úplně celá a vím, že bych stejně nikdy s jednou nevydržela :))?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Proto máme v knihovně vzorky od všech. ?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
+Jana Zárubová Ano, tato odpověď se mi líbí. prostě zvídavost a neustálá (drobná) nespokojenost je na místě :D?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Ono to totiž je tím motorem, který žene kupředu, jinak bychom začali krnět. :D?



Čtení dlouhých souvislých textů je z hlediska nutnosti soustředit se pro naše žáky náročná. Pociťujete tento problém na sobě/svých kolezích? 12 komentářů

Pavlína Hublová11. 3. 2013
Nevím, jestli je důvod, že některé odborné knihy nebo časopisy kolegové ani neprolistovali. Myslím, že problém je trochu někde jinde.
Nemají potřebu se informovat/vzdělávat/zlepšovat. Ano, i tací se najdou...?

Jitka Rambousková11. 3. 2013 (upraveno)
Ano, pociťuji. Sama na sobě.?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
Ale se soustředěním mám občas problém, to ano. Ale pokud mě kniha zaujme a já ji považuju pro sebe za přínosnou, tak není problém ji prostudovat.?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Čtení dlouhých textů nebaví ani mě, asi nějaká choroba, která se přenesla, takže postupně i u žáků prodlužovat a pozor na IVP a SPU. :)?

Ludmila Kovaříková11. 3. 2013
Hm, já problém nemám. Považuji za úžasně zajímavé dlouhé teoretické texty. (Ale raději to neříkám nahlas.)?

Jitka Rambousková11. 3. 2013
+Ludmila Kovaříková Máš můj obdiv :)?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
Dlouhé texty = zákony, vyhlášky, nařízení, metodické listy, ztratím se po prvním odstavci. Tak tohle sjou moje povinné četby, když je něco jiného, tak to hltám s radostí, nemám problém se soustředěním. :D?

Jana Zárubová11. 3. 2013
Dlouhé odborné texty..čtu narychlo, až když něco upoutá a zaujme jsem schopna se tím prokousat. U ostatních knih nezáleží na délce :)?

Ludmila Kovaříková11. 3. 2013
Myslela jsem třeba testy PISA nebo teorii o čg, ale zákony taky nemusím.?

Jana Zárubová11. 3. 2013
Mám skoro chuť napsat, že knihu o myšlenkových mapách si přečtu s chutí, ale jediný článek o NIQES je utrpení :))?

Bohuslav Hora11. 3. 2013
:D :D :D Tak s tím souhlasím +Jana Zárubová Poslední jejich návody, to jsou tedy výplody. :D?

Pavlína Hublová11. 3. 2013
No, o no je vůbec umění napsat návod tak, aby byl ke čtení.
Ale jistě jsou jiné typy odborných textů, které jsou zajímavější...?













Jestli chcete sledovat, jak se hlasování vyvíjí, tak občas navštivte stránku Google Plus, která je vlnobití věnována.

Pokud chcete cokoli říct/napsat k vlnobití, napište na nástěnku. Také na nástěnce uvítáme Vaše návrhy na témata k hlasování...

Jak se v den konání k vlnobití napojit? Velmi snadno: stačí kliknout na tento odkaz: https://plus.google.com/s/%23vlnobiti3-24. Zobrazí se Vám sociální síť Google Plus s výběrem připravených otázek (jsou označené #vlnobiti3-24). Pokud máte účet Google, přihlašte se a můžete ihned psát komentáře.

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína