23. 5. 2013

34. PEPOUŠovo vlnobití III: Máme ve třídě nějaké počítače/tablety, ale není jich dost pro každého - umíme si s tím poradit?

Přijďte mezi "trochu jiné pedagogy" do online diskuze. Připojte se a přispějte k obohacení našich/vašich zkušeností. Nově probíhají vlnobití na síti Google Plus.


Téma: Máme ve třídě nějaké počítače/tablety, ale není jich dost pro každého - umíme si s tím poradit?
Následuje textový přepis diskuze...



Kolik počítačů máte ve třídě k dispozici? A nemluvíme o počítačové učebně ale o kmenové třídě. 

Pavlína Hublová27. 5. 2013

Měla jsem ve třídě dva počítače (tuším, že tam jsou doposud). Jeden měl připojení na internet, druhý už to nezvládl. Na tom druhém jsem měla nainstalované nějaké velmi jednoduché procvičovací hry na matematiku.?

Hana Zahrádková27. 5. 2013

U mě nula.?

Jana Zárubová27. 5. 2013

Jeden.?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Máme ve třídách od jednoho do tří počítačů. K tomu tablety, které si nosí žáci a tablety, které nosím já - tedy dva, jeden můj a jeden školní, to už docela jde.?

Lenka Říhová27. 5. 2013

jeden postarší kus?

Pavlína Hublová27. 5. 2013

Co by musely PC splňovat, abyste je ve třídě chtěli a používali?
Počet? Kvalita? Připojení??

Jitka Rambousková27. 5. 2013

Nestojí mi tam nic, ale v hodinách prakticky všichni vyučující nosí NB, takže je určitě k dispozici.?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Hlavně musí být chuť používat techniku a znát smysl. Pak už nestojí nic v cestě.?

Jana Zárubová27. 5. 2013

Pro mne je nejdůležitější asi připojení k internetu...?

Lenka Říhová27. 5. 2013

+Jana Zárubová počítačr bez internetu je jak ryba bez vody :)?

Pavlína Hublová27. 5. 2013

Jednou z velkých podmínek taky bylo, abych si mohla spravovat PC sama. Takže jsem je neměla ve školní síti... :(?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Aha, tak to je pro nás jako správce problém, takže co chceš nainstalovat, jako správce to udělám, pokud to je legální, neboť za to dávám hlavu na špalek u šéfa.?

Jitka Rambousková27. 5. 2013

Když nemám NB ve školní sítí, tak ho mám půl, třeba kvůli výukovému softwaru.
Na tabletu mne to tak netrápí, tam je soft jiný, ale třeba něktré dokummety si musím před hodinou ohlídat, abych je opravdu měla tam, kde je mít chci. Dnes jsem šla suplovat za kolegyni, měla jsem promítnou zadání a mělo ho v ActiveInspire. Tak jsem ho musela uložit v pdf, nahrát na DropBox a na iPadu zase stáhnout. To bych na NB na síti nemusela.?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

No a nutí tě to vymyslet to řešení, to mě baví. :) Jenže hodně lidí tohle právě odradí, není to stejné a oni to rychle nevymyslí, jakákoliv změna je odradí.?

Jitka Rambousková27. 5. 2013

Kdybych mohla iPad připojit do školní sítě, bylo by víc věcí jednodušších. Ale možná taky ne. Zvykla jsem si na DropBox a spol, že vlastně ani svůj prostor na dokumenty nepoužívám.?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Proč nemůžeš??

Jitka Rambousková27. 5. 2013

Do domény asi iPad nedám. Nebo mi něco uniklo??

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Aha, takhle to myslíš, no to asi nedáš. :D?

Pavlína Hublová27. 5. 2013

+Bohuslav Hora "Jenže hodně lidí tohle právě odradí"
Velký souhlas. Jakmile to nejde tou jednou cestou, je problém. Což v podstatě chápu.?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

No, to pak musíš zapojit šedé buňky a vymyslet to. Vždycky se dá něco vymyslet. :)?

Jitka Rambousková27. 5. 2013

Když se chce a ono se nechce.

Mezi námi - spousta lidí prostě PC nehoví a není to pro ně posedlost jako pro nás, jsem cvoci a většina našich kolegů je "normálních" a prostě tohle nedávají a raději koukají po stopáté na seriál.?


Lze dosluhující počítače ve třídě (předpokládám, že jich není dostatečný počet) nahradit tablety/notebooky/mobily? 14 komentářů

Lenka Říhová27. 5. 2013

za předpokladu, že někdo ve škole má energii psát granty a administrovat je, případně využít šablony a splnit ty všechny úděsné podmínky, které se k tomu váží, tak ano?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Určitě, nahrazujeme, nahrazujeme, nahrazujeme. A navíc je to pak mobilní a můžeme si to vzít s sebou na práci kamkoliv.?

Jitka Rambousková27. 5. 2013

Každé má své pro a proti - dosluhující PC klidně nechám stát třeba na chodbě, s tabletem už bych to nedělala.?

Pavlína Hublová27. 5. 2013

A pak je tu technická náročnost "naučit se" s tím pracovat. Není přeci jen učitelům trochu bližší ten PC než tablet nebo mobil??

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Myslím, že to je otázka zvyku. ně je to osobně jedno, co mám k dispozici, často to kombinuju díky Apple TV.?

Pavlína Hublová27. 5. 2013

Chci jen naznačit, že je technologie sakra rychlá. Ještě jsme se všichni nenaučili správně používat PC a už tu máme mobilní technologie...
Myslíte, že tím, že učitelé dostali často z šablon své NB na práci, ze zvýšila jejich PC gramotnost? 
Pomohlo by to i s mobilními technologiemi??

Bohuslav Hora27. 5. 2013

No s gramotností je to různé, kdo chce, tak tomu to jde, někteří stále čekají a neví na co, asi že to vystěhujeme ze školy. Kdo se ptá, tomu poskytnu pomoc, prý je to moc času u toho sedět, to je, ale jinak to nejde.?

Lenka Říhová27. 5. 2013

přijde mi, že mobilní technologie jsou na uživatelské zvládnutí jednodušší než PC nebo notebooky (tedy aspoň iPady :))?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

No, nesmíš se bát, o tom to je.?

Pavlína Hublová27. 5. 2013

Narážím na to, že mnozí učitelé nemají možnost se s mobilní technikou naučit pracovat. A nějaké to proškolení nestačí - je třeba to denně používat, aby si byl člověk jistý kde a co najde. Pak se teprve může soustředit na tvořivé využití ve výuce.?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

No možná to je o tom, že nemáme dost prostředků, abychom si moderní technologie pořizovali domů a učili se s tím intenzivně pracovat.?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Já jsem do toho blázen, jak se někde neco objeví, tak se snažím do toho proniknout, pořídit to, když to nejde do školy, tak špekuluju, jak to protlačit doma. :D?

Lenka Říhová27. 5. 2013

kdo chce, hledá možnosti, kdo nechce, kňučí...nechci být zlá, ale minimálně chytrý telefon má kdekdo?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

+Lenka Říhová Souhlasím, jen ho neumí využívat.?


Počítače, které máte ve třídě, mají připojení na internet? Jak tyto počítače využíváte ve svých hodinách? 16 komentářů

Pavlína Hublová27. 5. 2013

Ten bez připojení jsem používala jen k procvičování matematiky - kdo chtěl.
Ten s připojením na internet jsem chtěla používat k vyhledávání nějakých informací. Ale prvňáci a druháci jednat ještě neumí dobře vyhledávat a taky jsem se obávala, CO by asi tak vyhledali. Proto jsem si nechávala poradit klíčová slova a vyhledávala na PC připojeném k interaktivní tabuli se zmrazeným dataprojektorem, dokud jsem si neověřila, že jim neukážu něco nevhodného.?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Všechny počítače ve škole jsou připojeny k internetu, nabízíme dokonce i WiFi, postupně oddělujeme žákovskou síť od školní, aby nás to nebrzdilo.?

Jana Zárubová27. 5. 2013

Připojené k internetu jsou všechny počítače ve škole. V některých třídách máme i Wifi pro připojení třeba mobilů?

Lenka Říhová27. 5. 2013

máme WiFi všude ve škole, žáci, kteří toho jsou schopni používají iPady k vyhledávání zadaných informací /s mírnoudopomocí a k práci na úkolech offline (knížky, jednoduché prezentace a texty k tématům)?

Lenka Říhová27. 5. 2013

na PC, které mají ve třídě se střídají při nějakém individuálním procvičování v programech, které tam jsou (ty PC jsou obvykle staré krámy)?

Jitka Rambousková27. 5. 2013

Všechno připojeno, všude WIFI. Zatím jenom pro školní PC, ale rýsuje se nějaká budoucnost, tak uvidíme.?

Pavlína Hublová27. 5. 2013

Zatím se zdá, že tu nikdo nepoužíváme nějak cíleně PC ve třídách... Většinou si raději přineseme tablet, notebook apod.
Nemůže to být tím, že pokud bych chtěla využít PC ve třídě, musela by být práce připravená zcela na internetu? A pak je tu tedy zabavení žáků, kteří zrovna na PC nepracují. A vysvětlení těm, co mají na PC pracovat?
Prostě taková malotřídka...?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Jak to myslíš? Cíleně??

Jitka Rambousková27. 5. 2013

V matice to zrovna nepoužiju, třeba vyhledávání. to tak 2x do roka. Procvičování pro 1 či 2 - přiznám se, že jdu raději s celou třídou najednou.
Protože mám třídu hned vedle učebny, tak občas využívám učebnu jako  počítačové zázemí. Část skupiny něco hledá, část pracuje nebo část třídy opakuje na PC, části se věnuji ve třídě. Ale naběhám se :)?

Pavlína Hublová27. 5. 2013 (upraveno)

+Bohuslav Hora Chci tím říct, že většina z vás spíš už používáte tablet a třeba i jeden.
Takže cíleně - teď zrovna používám právě PC, který mají žáci ve třídě.?

Jana Zárubová27. 5. 2013 (upraveno)

Není mi jasná tvoje poznámka +Pavlína Hublová Cíleně??

Jana Zárubová27. 5. 2013

Používám počítač cíleně...?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

A v jiném hovoru to konkrétní použití. Jak to myslíš? :)?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Cíleně ukazuju smysluplné využití počítače v běžném životě.?

Jitka Rambousková27. 5. 2013

Pro mne je jedno jestli je to tablet nebo NB, hlavně když dělá to, co chci. Když to tablet neumí, tak vezmu NB. Toť vše.?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Ano, donutit technologie k tomu, k čemu je chceme využít.?


Kolik notebooků/tabletů můžete mít pro třídu k dispozici? Máte je vždy, když je potřebujete nebo si musíte (podle pořadníku) plánovat činnosti? 22 komentářů

Lenka Říhová27. 5. 2013

máme možnost vzít si iPady 1-1 do třídy, většinou kdykoliv je potřeba, málokdy se stane, že chtějí dvě třídy najednou (ale to je dané typem naší školy a počtem dětí ve třídě)?

Jana Zárubová27. 5. 2013

Nemáme ani notebooky ani tablety.?

Hana Zahrádková27. 5. 2013

Nemáme notebooky ani iPady pro vśechny.?

Pavlína Hublová27. 5. 2013

Také jsme neměli nic k dispozici. Takže jedině do PC učebny, kde bylo vždy úvodní přesouvání, který PC funguje a který ne - takže nebylo nikdy jisté, kolik dětí bude mít samostatně počítač a kolik bude dvojic.?

Jana Zárubová27. 5. 2013

V počítačové učebně nám fungují všechny počítače :))?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Můžu jich mít kolik chci, když si je půjčím z PC učebny - je celá notebooková a nikdy není plná. Kouknu na dveřích na rozvrh - volno, 4 stanice putují ke mně do třídy, nebo jdeme rovnou do počítačovky.?

Jitka Rambousková27. 5. 2013

U nás jenom učebna.?

Hana Zahrádková27. 5. 2013

Nám taky všechny nefungují, takže po té, co jsem tam dvakrát šla a nešlo to, jsem to vzdala. ?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

A už jsi oslovila správce s tím, co nefunguje? Občas se dozvím po dlouhé době, co nefunguje, ale řeším to okamžitě. :) Jen to musím vědět.?

Jitka Rambousková27. 5. 2013

Já byla rozpálená do běla, když jsem došla do učebny na 1.st a zjistila, že sluchátka jsou v dezolátním stavu a všichni je jenom házejí na jednu hromadu (hodinu jsem je rozmotávala) a NIKDO NIC neřekl. Správce není pořád všude.?

Hana Zahrádková27. 5. 2013

U nás se to ví, ale kolega, co se o ně stará, tam momentálně není a ?

Hana Zahrádková27. 5. 2013

Tak zatím žádný pokrok.?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

No to je ono. Mám lístečkový systém, napiš mi to na lísteček, hoď do přihrádky, vybírám několikrát denně.?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Kde je kolega? šlápl na zmizík??

Pavlína Hublová27. 5. 2013

+Bohuslav Hora To je právě ono. Sama jsem byla správcem PC učebny a každý týden v pátek, když jsem tam šla kontrolovat, tak jsem nevycházela z údivu. Netušených...?

Hana Zahrádková27. 5. 2013

Hm, to je pěkný nápad…?

Jitka Rambousková27. 5. 2013

Všichni mají formulář na hlášení potíží na ploše, je na každém i žákovském PC. Málokdy něco přijde.?

Hana Zahrádková27. 5. 2013

Kolega je nevím kde, na suplu je dov. ?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Jak dlouho ji má? To vypadá na dva roky prázdnin. :D?

Pavlína Hublová27. 5. 2013

+Jitka Rambousková To mně nenapadlo. :)?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Takový formulář máme taky. :D A nic.?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Taky chodím kontrolovat, ptám se, teď mám ještě kolegu, který to má pevně v rukách, a já si lebedím.?


Co všechno se dá dělat s jedním PC, notebookem nebo tabletem ve třídě při vašich hodinách? 18 komentářů

Pavlína Hublová27. 5. 2013

- vyhledat v elektronickém slovníku slovo (cizí jazyk, čeština)
- procvičit si násobilku nebo jiný definovaný obor čísel pomocí výukového programu
- odpovědět na jednoduchou otázku v dotazníku a pozvat dalšího k odpovědi?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Dělat se dá ledacos, jen to chce přemýšlet, zkoušet, nevzdat se, když se to nepovede, dál to pokoušet a obětovat tomu i čas.?

Lenka Říhová27. 5. 2013

použít ho na připojení k int tabuli a společné aktivity řešit tam?

Jana Zárubová27. 5. 2013

Dělat se toho dá opravdu hodně. Jen je to s jedním strojem trochu náročnější na organizaci, ale dá se to. Lepší než nic :)?

Pavlína Hublová27. 5. 2013

Kdysi jsem se připravovala na jakýsi rozpis, kterým bych umožnila dětem přistupovat k oběma počítačům spravedlivě...
No, nedotáhla jsem to do konce.?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Už si bez toho neumím představit hodinu.?

Jaroslav Mašek27. 5. 2013

Souhlas s +Bohuslav Hora. A nebát se možné "ztracené" hodiny, kdyby to nevyšlo. S jedním PC je to ale bohužel moc pasivní pro mé studenty (dělám něco špatně) - pouze přijímají obsah (TED, BBC, YouTube apod.) samozřejmě s následným zapojením - diskuse, další aktivity - interakce, ale lepší nebo jiné to je, když je můžu vzít do PC učebny a dělat s nimi nějaké téma "ICT and English" (mluvím o využití PC ve výuce AJ na gym.)?

Pavlína Hublová27. 5. 2013

Pořád čekám na nějaké konkrétnější nápady...?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

No to jsou dva pohledy, kombinuju oba. Většinou úspěšně. I když poslední využití sdíleného dokumentu dopadlo příšerně, už jsme k tomu nalezli řešení - musím je nechat taky přemýšlet o běžných věcech, které potom v praxi budou řešit. :)?

Lenka Říhová27. 5. 2013

+Pavlína Hublová nejčastější asi bude buď vyhledávání informací k nějakému tématu nebo využití různých programů/aplikací na tvorbu něčeho?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

A také sdělování informací ostatním ve třídě.?

Jana Zárubová27. 5. 2013

Konkrétně: vyhledat informace, procvičit učivo, v kterém má žák nedostatky, připravit přehled, myšlenkovou mapu, prezentaci...zpracovat video..?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

OK, souhlas.?

Jitka Rambousková27. 5. 2013

My na jednom tabletu zvládli ebooky po skupinách, nebo stopmotion animaci, aby to nebylo vyhledávání.
Dál to dost to záleží na samostatnosti dětí. ?

Jana Zárubová27. 5. 2013

Taky jsme dělali fotoanimace na jednom notebooku :)?

Pavlína Hublová27. 5. 2013

Chtěla jsem s dětmi dělat nějaké komiksy. To by se mi moc líbilo - a hlavně mají komiksy dost široké využití (nejen tedy v češtině). Takže kdyby se s nějakým tím Toondoo naučili dobře pracovat, taková párová práce by se mi moc líbila.?

Lenka Říhová27. 5. 2013

Toondoo není těžké, zvládnou to i naši LMP :)?

Pavlína Hublová27. 5. 2013

+Lenka Říhová Já vím. Jenže než jsme se naučili trochu psát a všechna písmenka, tak jsem odešla. A pak je tu přeci jen potřeba je trochu to ovládání naučit...?


Jaké skupinové/párové aktivity jste vyzkoušeli s použitím PC, NB nebo tabletů ve vašich hodinách? Jak by se činnost změnila, kdyby měl techniku každý žák? 22 komentářů

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Vyzkoušel jsem i použití jednoho jediného tabletu - 4 skupiny, 4 úkoly, jeden z nich byl za pomoci tabletu, museli si naplánovat čas a zapůjčení, zvládli to perfektně. Tento způsob používáme dál.?

Jana Zárubová27. 5. 2013

Práce pro skupiny, z nich vždy jedna část je počítačová?

Pavlína Hublová27. 5. 2013

+Bohuslav Hora Kruhový trénink (stanoviště)??

Bohuslav Hora27. 5. 2013

No jasně. Netuším, jak se tomu říká. :D?

Pavlína Hublová27. 5. 2013

Skupinka tvořila svou prezentaci, kterou si předtím připravila nanečisto. Bohužel jsem neměla ve třídě tolik PC, takže jsme tvořili v PC učebně :(
Kdyby měl každý techniku u sebe, odpadlo by stěhování třídy, děti by měly poznámky u sebe včetně dostupné literatury (tu jsme měli v knihovničce).?

Martin Drnek27. 5. 2013

Nemám osobní zkušenost přímo s dětmi, ale obecně je hloupé snažit se používat tablet jako přenosný počítač. Zahraniční zkušenosti se shodují v tom, že skutečně efektivní způsob jak tablety používat je dát je dětem jako produktivní zařízení. A tím nemyslím pouze to, aby si udělali prezentaci v prezi.com. Tablety ve spojení s sociálními službami mají mnohem větší sílu ne NTB. A nemusí jít nutně o FB, G+ apod. stačí, když si založí blog. Na něj mohou posilat posty. Učitel zadá projekt, žaci je plní a své výsledky pak pomocí kamery např. nahrají na video, to následně nasdílí na internetu. Učitel neopravuje sešity se zapisky, ale dává zpětnou vazbu v podobě komentů na blogu. Komentovat mohou i ostatní. Po delší době a u dlouhodobějších projektů, lze následně přistoupit k tomu, aby děti začali s remixem. Tzn. navzájem na sebe navazovat a doplňovat se...
Hodně zajímavých nápadů např. zde (edudemic.com), je jich ale vlastně plný internet a ani není těžké je najít... Prosím nedělejte z tabletů jen "pěkné" učebnice od Frause...?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

No jestli sledujete celou diskuzi, nebo nás trochu znáte, tak tohle ani nemůžete říct. :D :D?

Martin Drnek27. 5. 2013

To snad máte pravdu ;-), ale ze zvědavosti jsem sem nakoukl a s obavou musím konstatovat, že jsem zde nenašel, žádý zajímavý podnět. Nebo možná nečtu dost pozorně a pak se omlouvám :D?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Využíváme např. tablety k tvořivé práci, ne jako čtečky pro „Frausovy učebnice“, nebo jako prohlížeče internetu. Neomlouvejte se, prostě jste nenašel nic zajímavého pro Vás, to se taky stává, tak třeba jindy. Učíte??

Jana Zárubová27. 5. 2013

Mohu se zeptat, jak jste přišel v této diskuzi na to, že zde děláme z tabletů jen "pěkné" učebnice od Frause...?
+Martin Drnek ?

Jana Zárubová27. 5. 2013

Jo a tedy mimochodem, posílat posty na svůj blog mohou i pomocí notebooku a mobilu..?

Martin Drnek27. 5. 2013

Prosím neberte to osobně, to s Frausem bylo provokativní pošťouchnutí, neboť jsem se s tím již i několikrát setkal ;-) Přesto jak jsem už psal výše, našel jsem toto "vlnobití" vlastně náhodou a položené otázky mě zaujaly. Ale vlastně jsem tu nenašel nějaké opravdu zajímavé odpovědi. Ale je to snad způsobené tím, že se asi již dlouho všichni znáte a nesdílíte něco již mnohokrát nasdílené...
A máte pravdu, že post mohu poslat z NTB, ale já se vás zeptám: Kolikrát jste nechala děti udělat videopost na blog pomocí NTB??

Pavlína Hublová27. 5. 2013

+Martin Drnek Ono také dost záleží na tom, jak jsou položené otázky. Tím pak dostane diskuze zvolený směr.
Možná, že tato diskuze směřovala trochu někam jinam, než jste si představoval.
Příště můžete třeba i navrhnout nějakou otázku, která by se k tématu hodila a směřovala diskuzi vám zvoleným směrem. Přijdete příště??

Bohuslav Hora27. 5. 2013

+Martin Drnek A učíte??

Martin Drnek27. 5. 2013

Mě by třeba, ale opravdu hodně zajímalo. Jak a zda vůbec na ZŠ používáte sociální sítě. Vím, že jsou až od 13 let, ale také vím, že více než polovina 10-11 letých svůj profil již má. Pracují s tím učitelé??
Pozn.: Otázka sice je mimo téma, ale s ohledem na autenticitu diskuze jsem ji ponechala. P.H.

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Pracují, jen si nemůžeme dovolit porušovat pravidla, takže hustíme do dětí, že do 13 let opravdu nemohou porušovat pravidla, po 13. roku věku se jim snažíme ukázat pozitiva i rizika a smysluplnou práci, což málo z nich chápe. Ale tak to je. A ne všichni učitelé to chtějí přijmout. A to je taky skutečnost, nenařídíme jim to, musí si najít využití sami.?

Pavlína Hublová27. 5. 2013

+Martin Drnek Nedávno jsme měli vlnobití k tomuto tématu: http://inapadnik.blogspot.cz/2013/05/31-pepousovo-vlnobiti-iii-nastane-6-5.html?

Jana Zárubová27. 5. 2013

Jak sám píšete soc sítě jsou až od 13, takže učitel mladších žáků je prostě oficiálně používat nemůže. :)?

Martin Drnek27. 5. 2013

+Pavlína Hublová :-) Díky?

Martin Drnek27. 5. 2013

+Jana Zárubová
A neoficiálně? +Bohuslav Hora a není vysvětlování rizik v 13 už trochu s křížkem po funusu... V době kdy jsou nejzranitelnější a experimentují by se s nimi snad mělo mluvit nejvíce... Řeší se to? Omlouvám se, že se tak hloupě ptám... prostě to nevím...?

Pavlína Hublová27. 5. 2013

+Martin Drnek Mělo by se to řešit. Minimálně v úvodních hodinách informatiky na 1. stupni.
A poučený uživatel-učitel to opakuje do zblbnutí už ve chvíli, kdy zjistí, že polovina dětí ve 2. třídě má účet na FB (a hučí to případně i do rodičů). Nicméně "napsané černé na bílém" je to až v těch hodinách informatiky.?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Ano, řešíme to před 13. rokem věku, často se dozvíme, že profil na FB jim založili rodiče, aby tam prostě byli, takže se snažíme eliminovat rizika jejich pohybu sociálními sítěmi, domlouváme jim workshopy s odborníky, aby to neslyšeli jen od nás, mluvíme s rodiči na konzultacích… a tak. Takže si myslím, že tomu dáváme vše, co to potřebuje. Otázkou je také, co tomu dává rodina? Jestli to všechno nesvalili na školu. Někdy, a to dost často, ten dojem mám.?


Mohou žáci PC v kmenových třídách používat i o přestávkách nebo po vyučování? Jak je tato činnost u vás organizovaná? 15 komentářů

Pavlína Hublová27. 5. 2013

O přestávkách jsem nechávala děti procvičovat/hrát výukové hry na slabším počítači, který neměl připojení na internet. Snad z bezpečnostních důvodů (mluvím o 1. stupni).?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

No, měli jsme pravidla, ale žáci nechtěli některá dodržovat, takže jednoho dne to padlo, po dohodě s vyučujícím mohou, mají vlastní stroje, které používají, pokud za někým z nás přijdou, posadíme je k nějakému volnému stroji. :)?

Pavlína Hublová27. 5. 2013

+Bohuslav Hora Vlastní stroje mohou používat podle libosti? Tedy o přestávkách?
Přebírají rodiče zodpovědnost za zobrazování např. nevhodných stránek??

Jitka Rambousková27. 5. 2013

Vídávám sedět žáky v jedné třídě u PC, třídní to odsouhlasila, ale myslím, že jedinou náplní je FB, ze školou to nebude mít nic společného.
Otevírali jsme učebnu o velké přestávce, ale stejně jenom hráli nějaké hry, tak to nějak usnulo a nemyslím, že je to ztráta.?

Lenka Říhová27. 5. 2013

jak kdy a jak kdo...pokud se dohodnou s třídní uč a jsou schopni dodržovat pravidla, tak ano?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Žáky jsme poučili, zapsali to TK, někdo je musí naučit používat techniku, pokud je na chodbě srocení, učitelé si všímají, co se děje. Vědí, že když to poruší, změníme heslo, přijdou domů a můžou si prohlížet cokoliv. Oni vědí, že je ve škole kontrola.?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Jinak používají dle libosti, v hodinách dle dohodnutých pravidel s vyučujícím. Někde a někdy to skřípe.?

Pavlína Hublová27. 5. 2013

Řešili jste někdy potřebu práce na PC po vyučování? Třeba nějakou přípravu referátu apod? ?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Řeším, nabízím, občas je využito, když je nějaký domácí počítač nakažen a nefunkční, já jsem tam furt, takže posadím ke stroji. :D?

Jana Zárubová27. 5. 2013

Jen jednou. Je to spíše výjimečné. Většina dětí má doma počítač.
My jsme pražská škola, takže je to asi naopak než na  mimopražských školách. Škola počítače, notebooky a tablety nemá...děti ano.?

Pavlína Hublová27. 5. 2013

Měli jsme 2x týdně v PC učebně PC klub, kdy byly počítače volně k použití (za dozoru). Ale v kmenových třídách to byly takové zoufalé stroje, že bych ani neuvažovala o nějaké tvorbě na nich.?

Jitka Rambousková27. 5. 2013

nabízím, zřídka někdo využije.každou práci na PC dávám s předstihem, aby šlo udělat ve škole.?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Dva roky jsme nabízeli ve škole ranní klub na počítačích a i velkou přestávku, pak většina dětí už měla doma počítač, přestalo to být aktuální a začali navíc spolužáci a děti si začaly ubližovat, tak jsme to ukončili. Nasedí se u toho dost, asi víc jak já. :D?

Pavlína Hublová27. 5. 2013

+Bohuslav Hora Asi ano. Navíc PC už prostě netáhnou. Jo kdybychom tak půjčovali mobily nebo tablety... :)?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

No jestli dotáhneme to výběrové řízení, tak si hodlám vést kroužek s tablety, to bude hukot. :D?



Jaký počet notebooků/tabletů byste považovali za minimální ve třídě s 25 žáky? Pokud byste je opravdu měli, co byste si s nimi chtěli ve svém předmětu vyzkoušet? 5 komentářů

Pavlína Hublová27. 5. 2013

Na 1. stupni by mi stačil do dvojic, tj. 13 NB nebo tabletů. Přeci jen každý s tím ještě neumí, rameny se vejdou k jednomu monitoru a společná práce jim jen prospěje.
Ale když nad tím takto uvažuju, možná že takových 5 žáků by si jistě svůj NB/tablet zasloužilo - protože dělají něco jiného (slabší mají jednodušší úkol, šikovní naopak úkol náročnější). Takže se dostávám k číslu 18.?

Lenka Říhová27. 5. 2013

pokud by to bylo s tablety, které jsou přenosné a lehké, tak rozhodně 1-1?

Jitka Rambousková27. 5. 2013

12-13 - pro nějakou intenzivní práci jsou 2 žáci na stroj maximum. Jinak 1 do skupinky, pokud není rozhodujícím zdrojem.?

Jana Zárubová27. 5. 2013

Ideální by byla technika v poměru 1:1, ale polovina by taky nebyla marná, i čtvrtina, ale když to vezmu kolem a kolem, jsem šťastná i za ten jeden počítač, který jsem dostala před nedávnem do třídy. Se svým notebookem a netbookem a žákovskými mobily se dostaneme na docela přijatelné číslo...?

Pavlína Hublová27. 5. 2013

Pořád se tak nějak nemůžu vyhrabat z toho, že bych primárně používala tuto techniku k práci s různými zdroji. Nasdílet odkaz na zdroj, žáci zobrazí a pracujeme s tím dál.?



Podařilo se vám získat nějaký PC pro kmenovou třídu? Jak? A má to vůbec v dnešní době tabletů a mobilů ještě vůbec smysl? 19 komentářů

Jana Zárubová27. 5. 2013

Zatím mám jeden a to asi 14 dní.
Myslím, že to určitě smysl má. Tablety nemáme vůbec a všechny děti chytrý mobil nemají, takže PC se určitě hodí?

Lenka Říhová27. 5. 2013

máme PC v každé třídě, ale ne všude ho využívají žáci?

Pavlína Hublová27. 5. 2013

Jeden PC jsem přinesla přímo z domova, druhý jsem dostala darem od jednoho rodiče.
PC je na jednom místě, je nepřenosný. To už mi poměrně dost vadí. Ale zase se tak snadno nerozbije...?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

My jsme rozhodili starou počítačovou učebnu a postupně nahrazujeme vše notebooky. Vybaveni jsme myslím nadstandardně, protože nám na tom záleží.?

Pavlína Hublová27. 5. 2013

+Lenka Říhová Pokud bych počítala i PC připojený k dataprojektoru, resp. interaktivní tabuli, pak jsem měla 3. Ale ten byl pro žáky nedotknutelný, pokud je učitelka nevyzvala.?

Jitka Rambousková27. 5. 2013

U nás jsou počítače po třídách na 1.stupni - nechtěli rozšířit učebnu, chtěli je do tříd, ale jak jsou využívany netuším. Na druhém stupni je pár PC, ale u projektorů a spíš učitelské. A v  jedné učebně je takové hnízdo - 6 PC, Jsou využívána nárazově.?

Pavlína Hublová27. 5. 2013

+Jitka Rambousková Bylo by opravdu zajímavé zjistit, jak a kdy je používají. To by mě zajímalo.?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

U nás se to zapisuje do tabulek, takže mám přehled.?

Jitka Rambousková27. 5. 2013

Několik kolegyň určitě používá, vyhledává, protože vysloveně o ně stály (měly tam neskutečné plečky, ty se vyhodily a nějaký čas byly bezpočítačové). Ale jak jsem viděla některé jiné zapadané prachem, tak mám pochybnosti.?

Jana Zárubová27. 5. 2013

+Bohuslav Hora u vás zapisujete do tabulek použití počítače ve třídě??

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Když tam jdou děti, tak ano, ale hlavně to slouží v počítačovce, aby se vědělo, co kdo ... Používali jsem tabulky ve třídách, když žáci o přestávkách chodili na počítač.?

Jana Zárubová27. 5. 2013

Počítačovou učebnu taky zapisujeme, tedy hlavně proto, aby se nestalo, že se tam sejdou dvě třídy. Ale přece nebudu zapisovat, že jsem použila počítač ve třídě...své třídě...?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Ty ne, děti.?

Jana Zárubová27. 5. 2013

Děti? ?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

No žáci.?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

Když tam kutají o přestávkách.?

Jana Zárubová27. 5. 2013

My se naštěstí nezapisujeme, ani děti :)?

Jana Zárubová27. 5. 2013

Jo o přestávce, tak to asi možná...?

Bohuslav Hora27. 5. 2013

No v hodině nezapisujeme,. i když by občas mohli, protože to, co se tam pak najde, to je zajímavý. :D?



Jestli chcete sledovat, jak se hlasování vyvíjí, tak občas navštivte stránku Google Plus, která je vlnobití věnována.

Pokud chcete cokoli říct/napsat k vlnobití, napište na nástěnku. Také na nástěnce uvítáme Vaše návrhy na témata k hlasování...

Jak se v den konání k vlnobití napojit? Velmi snadno: stačí v sociální síti Google Plus do vyhledávacího pole napsat vlnobiti3-34 a zobrazí se vám všechny otázky k tématu. Pokud máte účet Google, přihlaste se a můžete ihned psát komentáře.

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína