7. 10. 2015

PEPOUŠovo vlnobití VI v říjnu: Od osobního vzdělávacího prostředí učitelů a studentů k otevřenému vzdělávání - online diskuze 2. 11. od 20:00

Již šestým rokem se schází otevřená komunita učitelů různých stupňů vzdělávání, aby se její členové podělili o své zkušenosti, představy a domněnky z oblasti vzdělávání.

Záleží zcela na vás, zda se zapojíte pouze do některé části, nebo (v ideálním případě) s námi projdete měsíční téma Vlnobití celé, tj. zapojíte se do diskuze na Metodickém portálu RVP.CZ i se zúčastníte online chatu.


Téma měsíce října: Od osobního vzdělávacího prostředí učitelů a studentů k otevřenému vzdělávání

Online diskuze k tématu měsíce října proběhne
v pondělí 2. 11. 2015 od 20:00 na Google Plus
Sledujte tag #vlnobiti6-2.

Diskuze na Metodickém portálu RVP.CZ

Přehled všech otázek k tématu zde.

Shrnutí diskuse “Od osobního vzdělávacího prostředí učitelů a studentů k otevřenému vzdělávání” na Metodickém portálu RVP.cz

Nad osobním vzdělávacím prostředím nabídlo zamyšlení celkem devět otázek. 

Většina diskutujících oceňovala PLE jako prostor, kde najdou inspiraci, odpovědi na své otázky, novinky a zároveň místo pro své portfolio. 
  • “...vytváření svého PLE je mimo jiné podmínkou toho, jak být ve své práci v obraze.” /Lenka/
  • “...řeším překážky - nápady se hrnou…” /Slávek/
  • “Taky mi pomáhá bojovat proti syndromu vyhoření.” /Jindřich/
Při tvorbě PLE pomocí Webu 2.0 stačí některým z nás k publikaci školní stránky, jiní zveřejňují materiály k vlastním kurzům, další sdílí své nápady nebo jen odkazy na procvičování na svých stránkách. Za nejvhodnější prostředí pro takové webové stránky byl považován WordPress, zmíněn byl Blogger, Google Sites i další. K organizaci informací nám slouží Diigo nebo Scoop.it, které můžeme provázat se svým webem.
  • Vytvořili jste si také své webové stránky? V jakém prostředí?
Do sítí sdílení nás zavlékl Portál RVP.cz, G+, iSen, Twitter i Facebook. Diskuse o získávání kontaktů se ale vlastně zúžila jen na Twitter, zajímavé účty a několik hashtagů, které stojí za to sledovat. 
  • Jakými dalšími způsoby lze objevit další sdílející učitele? Vyzkoušeli jste např. profesní LinkedIn?
K PLE patří i otevřené kurzy, v nichž se rodí nové komunity, dále spolu diskutující na sociálních sítích. Z nich nás k vyzkoušení zlákaly FutureLearn, Eropean Schoolnet Academy a Coursera.
  • Víte o nějakém zajímavém MOOCu, který se bude brzy konat?
Ukazuje se, že vytvářet si jedno centrální místo pro své materiály, sdílení a úvahy je poměrně náročné na čas. Stále více web 2.0 služeb nás nutí vybrat si jednu nebo dvě oblíbené a důkladně s časem hospodařit. Někteří proto využívají pomocných služeb, např. TweetedTimes, Paper.li nebo služby IFTTT.

Také studenti již mají své PLE, tvořené mnoha sociálními sítěmi. A někdy se jejich role a role učitelů prolínají či dokonce vymění. Jak však připomíná pan Brdička: "...nemá smysl se ptát, zda PLE ano či ne. Kardinální otázkou je to, jak vypadá."
  • Jaká kritéria by měla splňovat kvalitní PLE žáků? Jak je k ní vést?
Děkujeme všem za účast v diskusi a zveme vás k dalšímu chatu k tématu.

Užitečné odkazy:

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína