18. 12. 2015

Aktivizující činnosti ve výuce matematiky (doplněno)

[16. 6. 2010] Nenechte se zastrašit úvodem odkazovaného článku, který oslovuje spíš učitele 2. stupně. Článek velmi podrobně popisuje smysl, rozdělení i začlenění aktivizujících činností do výuky. A když se pročtete až na konec, najdete zde dostatečné množství odkazů na aktivity z wiki.rvp.

[16. 12. 2015] J. Rambousková je chrličem inspirace, kdy se propojuje technologie a odborná výuka. Ve svém novém článku využívá QR kódy a online aplikaci v matematice.

Aktivizující činnosti ve výuce matematiky

Pro žáky jsou aktivizující činnosti vítanou změnou ve stereotypu vyučování. Žáci se na tento způsob vyučování těší a na učiteli vyžadují jeho opakování. Soutěže emotivně prožívají a řeší úlohy s chutí a zvýšeným elánem a snahou. Aktivity jsou pro žáky zajímavé proto, že jejich průběh a zvláště výsledek jsou jen těžko předvídatelné. Přinášejí do vyučování zajímavé momenty a nečekané zvraty. Přitom jde o činnosti organizované podle srozumitelných a jasně formulovaných pravidel, což žáky učí disciplíně a kázni. Výsledkem takto organizované činnosti je pocit, že jsou průběžně informováni o svých vědomostech a lepe poznají pozice které zaujímají mezi spolužáky. To vše podporuje a přispívá k vytváření dobrého vztahu žáků k učiteli a předmětu, kterému se učí. [1]
Možná to bude zajímavé "nakopnutí" pro unavené učitele, že od příštího školního roku by to mohlo jít zase o něco lépe... ;-)




Nové! ThatQuiz, QR kódy  a tablet v hodině matematiky

Stránka ThatQuiz.org patří k mým favoritům a docela často ji využívám. V sekci matematiky zvládá opravdu velké množství témat, počínaje jednoduchou číselnou osou až po derivace. Pro její použití není potřeba žádná registrace (s ní jsou možnosti bohatší) a vše je zdarma. Celé nastavení tématu procvičování je velmi snadné a dá se bez problému zvládnout i během hodiny. [2]

Zdroje:

[1] Suchoradský, (2010). O. Aktivizující činnosti ve výuce matematiky. Clanky.rvp.cz. Retrieved 16 June 2010, from http://clanky.rvp.cz/clanek/o/z/8463/AKTIVIZUJICI-CINNOSTI-VE-VYUCE-MATEMATIKY.html/

[2] Rambousková, J. (2015). ThatQuiz, QR kódy a tablet v hodině matiky | Co jsem vyzkoušela. Retrieved 16 December 2015, from http://www.cojsemvyzkousela.cz/?p=1854

ERIKSEN, Kasey. flickr.com : Messy, but fun [online]. 2015-03-25 [cit. 2015-12-16]. Dostupný pod licencí CC-BY-SA na WWW: <https://www.flickr.com/photos/kaseyeriksen/16905049136/>.

0 komentářů:

Okomentovat

Upozornění: Váš komentář prochází schvalováním, mějte trpělivost, pokud se nezobrazí obratem. Děkuji Pavlína